Kiina maailmankauppajärjestelmässä, joka määrittelee sitoutumisen periaatteet. Tämä kirja kasvaa kokouksesta, joka pidettiin Chicagossa 6.-7. Marraskuuta 1997 hallitusten virkamiesten, kansainvälisen kauppaoikeuden ja talousasiantuntijoiden sekä Kiinan johtajien johdosta - Sivut vii. xiii, 222 sivua 23 cm. Reflection Kiinan kirja maailmankauppajärjestelmässä, jossa määritellään sitoutumisen periaatteet Frederick M Abbott - pt 1 Kiinassa maailmantalouden toimijana Kiinassa maailmanlaajuisena talouden toimijana yleiskatsaus Gary Hufbauer - Kiinan talousjärjestelmä ja sen Uusi rooli maailmantaloudessa Tang Xiaobing - pt 2 Kiina ja Maailman kauppajärjestö - Kiinan Kiinan liittyminen Maailman kauppajärjestöön Jeffrey L Gertler - Institutionaaliset seuraukset Kiinan liittymisestä WTO: hon John Jackson - WTO: n liittyminen yksityisen sektorin näkökulmasta Michael Gadbaw - GATTin tekeminen Kiinan WTO: hun - Euroopan näkökulma Meinhard Hilf ja Christoph T Feddersen pt 3 Oikeusvaltiota maailmankauppajärjestelmässä Kehittyvät doktriinit g Ood governance WTO: n ja Kiinan liittymisen vaikutukset Thomas Cottier - Kiinassa käynnissä oleva teollis - ja tekijänoikeuksien suojajärjestelmä Gao Lulin - Hong Kong yksi maa, kaksi järjestelmää tai kaksi maata, yksi järjestelmä Dan Tarlock - Kiinan yrityslainsäädännön kehitys Stefan Riesenfeld - valtionkaupan merkitys Kiinan kauppajärjestelmässä Martin ja Christian Bach - tulossa täältä kohti kilpailulainsäädäntöä Kiinassa David J Gerber pt 4 Kiina ja Aasian ja Tyynenmeren talousyhteistyön asema APEC foorumi APEC Aasian ja Tyynenmeren alueellisen taloudellisen yhteistyön malli Jonathan T Fried - APEC ja riitojenratkaisu Thomas J Schoenbaum - Ilmailuteollisuuden rooli Kiinassa ja APEC Raymond Waldmann - pt 5 Kiinan talous ja näkymät kaupan ja investointien alakohtaisille kysymyksille Televiestintä Markkinat Kiinassa Larry Forgy - Kiinassa maailmankauppajärjestelmässä maatalous ja maatalouskauppa WM Miner. edited by Frederick M Abbott. Reflection Paper Kiinaan Maailman kauppajärjestelmä, jossa määritellään sitoutumisen periaatteet. Floridan valtionyliopisto - Oikeustieteellinen korkeakoulu. Kirjallinen päivä 1.7.1997. Kiinan mahdollinen jäsenyys Maailman kauppajärjestössä on yksi merkittävimmistä kansainvälisiin instituutioihin liittyvästä kehityksestä, joka tapahtuu Monien vuosikymmenien aikana. Se on keskellä toisen maailmansodan toisen maailmansodan komento-talouksien laajaa muutosta markkinasuuntautuneisuuteen. Se tulee pian sen jälkeen, kun GATT siirtyi laaja-alaisemmaksi kansainväliseksi taloudelliseksi järjestöksi, joka perustuu oikeusvaltioon. Se edustaa mahdollisuuksia Yli viidennes maailman väestöstä on integroitunut maailmanlaajuiseen talouskasvuun ja työllisyyteen tähtäävään ensisijaiseen järjestelmään, joka muuttaa WTO: n osaksi osallistavaa järjestöä ja WTO: sta voi tulla vähemmän mukava paikka OECD: n maakohtaisesti Kuin se on ollut viimeisten 50 vuoden ajan, Kiinan mahdollinen liittyminen WTO: hon on mahdollisuus ja ac Hallitsee Kiinaa, Yhdysvaltoja ja muita teollistuneita valtioita ja WTO: ta. Vaikka huolenaiheita huolimatta Yhdysvaltojen ja muiden maiden tuomia etuja WTO: n järjestelmästä tuntuu ilmeiseltä, Kiina suostuu avaamaan valtavat sisämarkkinansa Ulkomaisiin tavaroihin ja palveluihin Kiina antaisi oikeudenmukaisen kohtelun takauksia tuojille ja ulkomaisille palveluntuottajille Kiina suostuisi noudattamaan oikeusvaltioperiaatetta kauppasuhteidensa toteuttamisessa Kiina olisi ankkuroitunut maailmantalouteen tavalla, joka kannustaisi vakautta Ulkoisissa turvallisuussuhteissa Kiinassa WTO: n jäsenyyden edut tuntuvat myös ilmeisiltä Koska sen talous kasvaa ja tulee kilpailukykyisemmäksi OECD-talouksien kanssa, se vähentäisi riskiä, että se olisi mielivaltaisesti suljettu pois vientimarkkinoilta. Jollei ulkomaisten hallitusten ad hoc - päätöksistä muuta johdu siitä, hyötyisikö se edelleen kaupallisista etuoikeuksista N pääomamarkkinoiden ja suorien ulkomaisten investointien lisääminen. Se hyötyisi neutraaleista riitojenratkaisusta. Kiinan liittyminen WTO: hon merkitsee myös sitä, että kansainväliset taloussuhteet ovat entistä tärkeämpiä ulkoisessa maailmassa. Vakaat ulkoiset taloussuhteet ovat yhä tärkeämpiä Kiinan talouden elinvoima Military-turvallisuussuhteet ja kylmän sodan aikakauden huolenaiheet ovat kääntyneet taloudellisiin suhteisiin ja huolenaiheisiin. Yleensä tämä siirtyminen näyttää olevan myönteinen kansainväliselle yhteisölle. Valtiot ja Euroopan unionin kauppaneuvottelijat tukevat voimakkaasti Kiinan liittymistä WTO: hon mutta edellyttäen, että Kiina hyväksyy WTO: n jäseniin sovellettavat perussäännöt ja että Kiina hyväksyy sitoumukset, jotka ovat oikeassa suhteessa sen kokoon ja merkitykseen Talous Tämä lähestymistapa näyttäisi olevan ansio. Käytettävien siirtymäjärjestelyjen käyttö Kiinan muiden markkinoille pääsyn sitoumukset muiden suurten WTO: n talouksien tavoin näyttävät olevan kohtuullinen. OECD: n liike-elämä ja rahoitusmarkkinat ovat jatkuvasti kiireisiä välittömiä tuloksia varten. On kuitenkin hyvä muistaa, että Euroopan talousyhteisön jäsenvaltiot sopivat Vapauttaa yhteisön palvelumarkkinat vuonna 1957 58 ja että huomattavaa edistystä ei ole suurelta osin toteutettu ennen vuoden 1992 suunnitelman täytäntöönpanoa. Onko Kiinan palveluiden markkinat avoinna viiden vuoden, kymmenen vuoden tai jopa 15 vuoden aikana, ei ole palava kysymys kansainvälisille Että Kiina on sitoutunut noudattamaan määriteltyä aikataulua, joka lopulta tuottaa merkittävän tuloksen, joka on suhteessa muiden WTO: n jäsenten kanssa. Kylmän sodan aikakauden loppu vaatii entistä osallisuutta lisääviä kansainvälisiä talouselimiä. Jäsenyyden laajentamista näissä toimielimissä ei voida saavuttaa Ilman jotain riskin osaa Tätä riskiä olisi pidettävä myönteisenä kauppaa vastaan Suurempi riski eristää ja erottaa suuret taloudelliset ja poliittiset valtuudet, joiden siirtyminen markkinasuuntautuneisuuteen voi muutoin antaa erittäin myönteisen panoksen kansainväliselle yhteisölle. Hakusanat Kiina, WTO, liittyminen, pöytäkirja, siirtyminen, kongressin hyväksyntä. JEL-luokitus F02, F10, K33 , O10, O19, O53.Ehdotettu Citation Suositeltu Citation. Abbott, Frederick M Heijastuskirja Kiinasta maailmankauppajärjestelmässä Menettelyn määrittely 1. heinäkuuta 1997 KIINA MAAILMAN KAUPPAJÄRJESTELMÄSSÄ, JOSSA LIITTYMISEN PERIAATTEET, s. 1-43 , FM Abbott, ed. Kluwer Law International 1998 Saatavilla SSRN. Reflection-paperilla Kiinasta maailmankauppajärjestelmässä. Osallistumisperiaatteiden määritteleminen. Floridan valtionyliopisto - Oikeustieteellinen korkeakoulu. Kirjallinen 1. heinäkuuta 1997. Kiinan mahdollinen jäsenyys maailmassa Kauppaneuvosto on yksi merkittävimmistä kansainvälisiin instituutioihin liittyvästä kehityksestä, joka tapahtuu viimeisten vuosikymmenien aikana Että toisen maailmansodan jälkeisen toisen maailmansodan komento-talouksien laajamittainen muuttaminen markkinasuuntautuneeksi syntyy pian sen jälkeen, kun GATT siirtyi kattavammaksi kansainväliseksi taloudelliseksi järjestöksi, joka perustuu oikeusvaltion periaatteeseen. Se edustaa yli viidenneksen Maailman väestö maailmanlaajuisen talouskasvun ja työllisyyden parantamiseksi perustetulle ensisijaiselle järjestelmälle Se muuttaa WTO: n osalliseksi järjestöksi ja WTO voi olla vähemmän mukava paikka OECD: n maan näkökulmasta kuin se on ollut menneisyydessä 50 vuotta Kiinan mahdollinen liittyminen Maailman kauppajärjestöön on tilaisuus ja haaste Kiinaan, Yhdysvaltoihin ja muihin teollistuneisiin valtioihin sekä WTO: hon. Puhumatta kuitenkaan huolestuttavaksi Yhdysvaltojen ja muiden maiden edut Kiinan WTO: n järjestelmä näyttää ilmeiseltä, että Kiina suostuu avaamaan valtavat sisämarkkinansa ulkomaisille tavaroille ja palveluille, jotka Kiina antaisi vakuuttuneiksi Tuottajat ja ulkomaiset palveluntarjoajat tekevät oikeudenmukaista kohtelua Kiina suostuisi noudattamaan oikeusvaltioperiaatetta kauppasuhteissaan Kiina olisi ankkuroitunut maailmantalouteen sellaisilla tavoilla, jotka kannustaisivat ulkoisten turvallisuussuhteiden vakautta Kiinan puolella , WTO: n jäsenyyden edut tuntuvat myös ilmeisiltä Koska sen talous kasvaa ja tulee kilpailukykyisemmäksi OECD-talouksien kanssa, se vähentäisi riskiä siitä, että se olisi mielivaltaisesti suljettu pois vientimarkkinoilta. Vähemmän todennäköisesti ulkomaisten hallitusten tapauskohtaiset päätökset Siitä, olisiko edelleen kaupankäynnin etuoikeuksia Ulkomaisten pääomamarkkinoiden ja ulkomaisten suorien sijoitusten saatavuus olisi parannettava Se voisi käyttää neutraalia riitojenratkaisua Kiinan liittyminen WTO: hon myös merkitsee sitä, että kansainväliset taloussuhteet vaikuttavat suurempaan Rooli ulkoisessa maailmassa Vakaat ulkoiset taloussuhteet ovat yhä tärkeämpiä v Kiinan kansantaloustietoisuus Sotilasturvallisuussuhteet ja kylmän sodan aikakauden huolenaiheet käännetään taloussuhteiksi ja huolenaiheiksi Kokonaisuudessaan tämä siirtyminen näyttää olevan myönteinen kansainväliselle yhteisölle. Yhdysvalloissa näyttää olevan yksimielisyys Ja Euroopan unionin kauppaneuvottelijat kannattavat voimakkaasti Kiinan liittymistä WTO: hon mutta edellyttäen, että Kiina hyväksyy WTO: n jäsenille sovellettavat perussäännöt ja että Kiina hyväksyy sitoumukset, jotka ovat suhteessa kyseisen talouden kokoon ja merkitykseen Tämä lähestymistapa näyttäisi olevan ansio. Siirtymäjärjestelyjen käyttö, joilla pyritään saattamaan Kiinan markkinoille pääsyä koskevat sitoumukset muiden suurten WTO: n talouksien kanssa, näyttää olevan kohtuullinen. OECD: n liike-elämä ja rahoitusmarkkinat ovat jatkuvasti innokkaita välittömiin tuloksiin. On hyödyllistä muistuttaa, että Euroopan talousyhteisön jäsenvaltiot ovat sopineet yhteisön markkinoiden vapauttamisesta Markkinoiden markkinat vuonna 1957 58, ja että huomattavaa edistystä oli suurelta osin toteutunut ennen vuoden 1992 suunnitelman täytäntöönpanoa. Onko Kiinan palvelumarkkinat avoinna viiden vuoden, kymmenen vuoden tai jopa 15 vuoden aikana, ei ole palava kysymys kansainväliselle talousjärjestelmälle Että Kiina on sitoutunut noudattamaan määriteltyä aikataulua, joka lopulta tuottaa merkittävän tuloksen, joka on suhteessa muiden WTO: n jäsenten kanssa. Kylmän sodan aikakauden loppu vaatii entistä osallisuutta lisääviä kansainvälisiä talouselimiä. Jäsenyyden laajentamista näissä toimielimissä ei voida saavuttaa ilman jotain elementtiä Riski Tämä riski on syytä suhtautua myönteisesti kompromissiin, koska riski suuresta taloudellisesta ja poliittisesta valtiosta on eristäytynyt ja vieraantunut, joiden siirtyminen markkinasuuntautuneisuuteen voi muutoin antaa erittäin myönteisen panoksen kansainväliselle yhteisölle. Hakusanat Kiina, WTO, liittyminen, Protokolla, siirtyminen, kongressin hyväksyntä. JEL-luokitus F02, F10, K33, O10, O19, O53.Suggeste D Citation Ehdotettu Citation. Abbott, Frederick M Heijastuskirja Kiinasta maailmankauppajärjestelmässä Toiminnan periaatteet 1. heinäkuuta 1997 KIINA MAAILMAN KAUPPAJÄRJESTELMÄSSÄ, JOSSA LIITTYMISEN PERIAATTEET, s. 1-43, FM Abbott, ed. Kluwerin laki International 1998 Saatavana SSRN: ssä.
No comments:
Post a Comment